De 6 temaer
I temaernes læringsmål relateres der til kompetenceområderne "Krop, træning og trivsel", samt til "Idrætskultur og relationer" inden for folkeskolens idrætsfag.
De udvalgte færdigheds- og vidensmål inden for de enkelte temaer opererer på forskellige niveauer. Nogle mål handler om overordnede refleksioner over krop, identitet og omgivelser, mens andre mål tager udgangspunkt i konkretet metoder og tilgange til fysisk aktivitet. Dette er med til at skabe en klar rød tråd hele vejen for det overordnede tema til de enkelte øvelser.
Undervisningsforløbet er inddelt over seks temaer, som kan rummes inden for seks idrætsmoduler. Som lærer kan man "plukke" i materialet og vælge at sammensætte det forløb, der passer til den enkelte klasse. Man kan selv skrue op og ned for varigheden af de enkelte moduler, og man kan opstille andre læringsmål sammen med eleverne, for at tilpasse til elevforudsætningerne og rammebetingelserne for undervisningen.